fredag 14 januari 2011

Mössor och strulig maskin... :(

Idag när jag hade stora tjejen på dagis och lilla tjejen va jättenöjd så tänkte jag passa på att sy.
Hade mycket som låg som skulle bli klart.
Så jag satte mig vid maskinen vid 9 och det började strula redan då.
Trådarna låg fel i overlocken och det blev bara skit med alla sömmar...
Så det va bara att trä om den, ni som har en overlock vet att det inte är det roligaste eller lättaste (varför finns det ingen lätt-trädd overlock?)

Men iaf, när klockan var 11 och jag hade försökt hur många gånger som helst så fick jag äntligen till det och det va dax att hämta på dagis igen...

Men... nu är jag klar med den stora beställningen med stjärnmössor!!
Äntligen!!
Och maskinen funkar alldeles utmärkt igen!!




8 stycken stjärmössor i olika storlekar och modeller.
4 vuxen och 4 barn, olika modeller på nästan alla.
Kul beställning!!


Har även hunnit göra klar denna beställning på två barmössor och nu är de klara för leverans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar